Fredericia lider et nyt knæk i superligajagten efter at have tabt 0-2 til Hillerød på hjemmebane i 1. division. Holdet startede foråret med en rædselsfuld start og har nu tabt tre kampe i træk. Felix Winther var den store skurk i fredagens opgør, da han to gange forærede bolden væk på kanten af eget felt og blev straffet for det. Winthers fejl begyndte allerede efter to minutters spil, hvor han tabte bolden i en farlig situation, og Monday Etim takkede for gaven ved at sende bolden i mål. Fredericia havde en del spil omkring Hillerøds felt, men formåede ikke for alvor at blive farlige i jagten på en udligning. And det var Hillerød, der scorede igen, da Mathias Veltz takkede for Winthers uopmærksomhed og gjorde det til 2-0. Fredericia overvintrede på andenpladsen med seks point ned til de nærmeste konkurrenter i oprykningsræset, men både Esbjerg og AC Horsens har mulighed for at komme på pointmæssig omgangshøjde, inden weekenden er ovre. But det er ikke kun Fredericia, der har problemer, da HB Køge stadig er på den forkerte side af nedrykningsstregen med et point op til Vendsyssel og tre point op til fredagens modstander. So det bliver en spændende weekend i 1. division, hvor flere hold har mulighed for at ændre på stillingen. Fredericia må nu se at få rettet op på formen og komme tilbage på sporet, hvis de vil have en chance for at rykke op i Superligaen. Det næste opgør er afgørende for holdets fremtid, og det er nu, det bliver spændende at se, om Fredericia kan finde tilbage til den form, der gjorde dem til en af favoritterne til oprykning.